Friday, December 08, 2006

慵懶的折磨

讓我告訴你一些甚麼
這陰雨灰藍的世界

冰冷瘋狂地撲向我的臉龐
唯一曝露在外的一部分
灰塵變成了泥濘
落葉死死地被黏在上面
車來人往
雨粉和霧氣模糊視線

我頭痛欲裂
顛倒的時間讓我手也不自覺地顫抖

於是我開始痛恨一切
我的生活
還有你的

這樣的兩個星期
想著你極力趕來見面
請不要來的話沒說出口
不是你不好
更不是不想見
是我不能承受這樣的壓力

害怕太多期望和努力
還是會失望
EQ太低承受力太弱
是我太差勁

從不肯投入任何一件人和事
永遠冷靜淡漠
就是恐懼自己的失常

就是這樣
我的心病
沒人能治
在眼看要失控的邊緣
我又躲藏起來
讓冰冷麻木自己

我在很遠的地方
心也要繼續繼續流浪
它不夠堅強
所以不值得呵護
只有放逐才會成長

2 comments:

Anonymous said...

want to say something for you
too far away
want to help you
too far away

what can I do for you
leave you alone
this is not I want the solution

feeling the crying in your heart
can you feel I am crying in mine too

Just want this tough time you can past
Just want you happy
Just want you.....

Anonymous said...

why is it..?
that you speak my mind...
when I don't have the words...

don't want to encourage you...
not so sure if it ever changes...
as I always say...
the higher one gets
the higher one must fall from...
lately I find...
if one resists
something eventually subsides...
or does it?
does one feel numb or is it utter peace?
not sure...
if one wants to cry...
but does not...
next time, there probably
wont' be tears...
perhaps, happiness is
just a false desire...
that only humans mersmerize over...

us

Daisypath Anniversary Years Ticker