Friday, December 08, 2006

工作狂

我開始對著電話叫了起來
更想順手摔掉桌上的東西
腦海裏想起了老闆的瘋癲樣子

我被他傳染了

理智隨即告訴我
發瘋的人太不優雅
更不見智慧

於是急智讓我說了一大堆高深的廢話
平靜地挂斷電話
身體的某個位置抽痛起來
stress在示威

我看著玻璃外在忙碌的小孩
不知該感激還是恨怨
我的際遇

我的老闆
我的老師
也是半夜的噩夢
突然變可愛的小孩
和搖身的魔鬼乞丐
恐怖分子

更簡單地說
是不分晝夜空間的工作狂

1 comment:

Anonymous said...

put your picture in my mind
I can really see
the wording you use
I can't do anything
the situation you face
"brave to face" it is just the wording
I really want I can share with you

want your pain release to me
rather than you alone to face it!

us

Daisypath Anniversary Years Ticker