Wednesday, May 06, 2009

老媽開玩笑

跟老媽通電話
告訴她我下星期要去臺灣
她追問去幾天
就答兩三天吧
又追問我老公為何不陪我去
我說,我去工作
不是去遊山玩水
幹嘛要他陪?

老媽說,他陪你去
我們就有機會照顧BB幾天
你叫他陪你去啦!

暈!
可以的話
我不想老公陪我去
我想老公代我去
我才不想離開我的BB幾天
有老公在旁陪伴
也不會有心情
只想快些把工作做完
滾蛋

照顧BB?
算罷啦
他們也只不過想玩玩過過癮
有時老人家(我老媽)比小孩還小孩
她把BB當玩具娃娃多一些

但是BB是個人
不是玩具
偶爾一兩天扮Barbie(或者阿Ken)
逗逗老人家開心
對家庭有些貢獻
我做媽媽的不介意
但是要他連續做玩具幾天
我有我的隱憂

說實在
我希望我們一家搬離公公婆婆遠些
保持距離
如果我們住在外國
會不會好一些?
(很難,因為婆婆會一起搬過來)
其實他們已經很克制
我知道

爺爺奶奶算是很“識相”的一對
從來沒有說些甚麼
和做些甚麼
都是隨我們高興
你可以說老公的父母
比較洋派
會給子女們多些自由空間
我的父母
是徘徊洋派與傳統之間

所以老媽會聽到我的一輪解釋後
故作輕鬆地說
開玩笑罷了

哎......

所以說
一個人口是心非
內心和行動無法一致時
其實是很痛苦的
因為會不斷在兩端來回掙扎

開玩笑
你覺得我會信嗎?
而且又不是第一次聽到這樣的玩笑
一點兒也不好笑

2 comments:

Sabrina said...

I think your ma doesn't have this link, right? Haha. I think she really wants to take care of baby J but I totally understand your concern. Haha, or Richard and you should take a day off to go shopping and movie and let you ma take care of baby J for one day, dont' let her feel disappointed every time.

Sabrina

pru said...

no she doesn't. otherwise, i will be dead. haha...we do let them take care (play)with baby for a day or 2 during a week. it is just i would not leave the baby to stay overnight with them (which is what they want) - even i am ok, bb j's daddy will not be ok with it la...

us

Daisypath Anniversary Years Ticker