Wednesday, July 29, 2009

另一半

心裡不多不少對老公有些愧疚
自從多了個化骨龍
我的心思都只在BB身上
晚上和hubby吃飯時
也不忘分享育兒的點滴
有時還會把怒氣發在他身上
確是有些無辜

因為這樣
我也不時提醒自己
要對老公好一點
買些他喜歡的零食在家
會去門口巴士站接他回家
一星期至少會外出吃兩次晚餐
重溫一下談戀愛的日子

那晚在ocean terminal
我們隨意地選了一間cafe吃晚餐
不知為何我說起正懷孕的朋友老公是潮州人
然後老公就開始說起潮州話
嚴格來說是有潮州口音的廣東話
說得興起
令鄰桌的人都側目

基本上老公這個鬼佬樣
說起潮州腔粵語
任何人聽見都會笑
但我卻笑不太出
可能因為看慣了他的模仿表演

我半認真地說
不如你還是做回最初我們約會時
那個帥男吧?
現在這樣很不浪漫啦!

老公即時收斂
回應說做回handsome man還不容易?
不就是做回我自己嗎?

於是乎這餐不太浪漫的家常飯
有些好笑
有些無奈

究竟一個BB會為二人世界
帶來如何的衝擊?
我不知道
我只知道
我很難再用以前的那種情懷跟老公約會
是否不管有沒有孩子
都最終會變成這樣?

挽著老公離開商場
我可以感受那些站在city super外
還在汲汲營營地sales ladies
投來的豔羨目光

所以雖然已經不覺浪漫
也無法重拾戀愛感覺
我還是肯定自己很幸福
要牢牢勾著
這個肯扮丑角
來博自己一笑的男人

2 comments:

Anonymous said...

Haha, at least you are still willing to spend 2 nights to have dinner alone with your hubby. For me, I usually don't want to leave baby Ethan and finally we will bring Ethan with us too.
It is so different now that no more romantic dinner, there is only busy dinner as I need to serve the baby and talk to Ron at the same time. I have really changed, usually Baby > romantic now, haha!
Anyways, your blog remind me to think about it again. May be I should go and dine out with my hubby alone sometimes in order to catch the old memory, haha!

Sab

pru said...

The good thing of having J to sleep early is we can at least have dinner without worrying about taking care/entertaining him. =)
Yes, you should definitely find sometime to have dinner with hubby alone. Both of you need it.

us

Daisypath Anniversary Years Ticker